جمعیت انقلابی زنان افغانستان (راوا), February 5, 2016


درود های هواداران جهانی «راوا» به مناسبت بیست و نهمین سالروز شهادت مینا

پیام های هواداران جهانی «راوا» به مناسبت بیست و نهمین سالروز شهادت مینا

«جمعیت انقلابی زنان افغانستان» (راوا) شبکه‌ای از هواداران جهانی‌ دارد که متشکل از افراد و گروه‌های آزادیخواه، ضدبنیادگرایی و ضدجنگ می‌باشد. به مناسبت بیست‌و‌نهمین سالگرد جان باختن مینا، راوا چندین پیام همبستگی از این هواداران گرانقدر بدست آورد و تعدادی از این پیام‌های با ارزش در محفل یادبود مینا در کابل قرائت گردید.

چیزدا (از ایتالیا)

رفقا، دوستان و خواهران گرامی،

شما امروز گردهم آمده‌اید تا از مینای شهید یادبود به عمل آورید. زن فوق‌العاده‌ای که مبارزه و شجاعتش برای میلیون‌ها زن در سراسر جهان الهام‌بخش است. در هر قدم دلیری او سرمشق ماست. خاطرات وی که قلب و مغز ما را از احترام مملو می‌سازد، فراموش ناشدنیست.

در این روز بزرگداشت از وی، ما عمیقا آرزو داشتیم تا در کنار شما باشیم. تا همه‌باهم یاد مینا را گرامی بداریم. خواهران گرامی، از تعهد و مبارزه شما ممنونیم. مینا از مرزهای ملت شما فراتر رفته و به سمبول جهانی پیکار مبدل گشته است.

اول‌تر از همه ما از مینا این را فرا گرفته‌ایم که هر تلاش برای رفاه انسانی باید با یک برنامه تغییر وسیع سیاسی جامعه همراه باشد. در غیر آن تلاش برای رفاه احتمالا به هدر خواهد رفت. مینا به ما آموختانده است که هر یک ما -بدون در نظرداشت سن و سال- می‌توانیم ماشین توقف‌ناپذیر این تغییر باشیم. ما، چیزدا سازمان کوچک اما مستحکم ایتالیایی را تاسیس نمودیم، عمدتا جهت حمایت از راوا و ارج نهادن به قربانی‌های مینا.

ما پیگیرانه فعالیت‌ها و اقدامات شما را در پانزده سال گذشته تعقیب نموده‌ایم و امروز بر این تصمیم و انتخاب خود افتخار می‌نماییم. محبت ما به شما جاودانه بوده و هرروز عمیق‌تر می‌گردد.

رفقای عزیز،

نباید فقط به خاطرات مینا بسنده کرد، بلکه باید به مبارزه ادامه داد. ما در کنار شماییم. بیایید با هم جهانی بهتری را بنا نهیم، جهانی که بر آن مفتخر باشیم.

با احترام فراوان از جانب تمامی فعالان چیزدا.

شبکه افغانستان (از آلمان)

به گردهمایی «راوا» بمناسبت بیست و نهمین سالروز شهادت مینا!

درود های گرم نثار رفقایی که امروز برای یادبود از بیست و نهمین سالروز شهادت مینا اینجا جمع شده اند. ما با تمام روح و روان درکنار تان ایستاده ایم تا میراث مینا را زنده نگهداریم.

شهامت، نیرو و قاطعیت مینا در مبارزه برای دستیابی به حقوق زنان، دموکراسی واقعی و عدالت اجتماعی مایه الهام زنان در افغانستان و خارج از آن است.

خرد سیاسی مینا را میتوان در پیشگویی های او جست که همه به واقعیت پیوسته اند:

مینا در سال های ۱۹۸۰ هشدار داد که حمایت دولت های غربی از گروه های بنیادگرای جهادی خطر جدی را متوجه همه می سازد. او بخوبی از تاثیرات مخرب همچو حمایت ها روی حقوق زنان و حقوق بشر آگاه بود. آنزمان دولت های غربی این هشدار مینا را جدی نگرفتند. امروز همه میدانیم که تمام پیش بینی های مینا جامه عمل پوشیده اند.

حتی پس از تجربه فاجعه بار حاکمیت بنیادگرایی در افغانستان، دولت های غربی هنوز هم حمایت خود از جریان های اسلامگرا ادامه میدهند. این وضعیت در افغانستان پس از ۲۰۰۱، در سوریه و سایر نقاط جهان ادامه دارد. تنها با مبارزه پیگیر و مصمم تشکلات دموکراتیک و جنبش های انقلابی فمینیستی امکان آن وجود دارد تا به سلطه بنیادگرایی خاتمه داده شود.

مبارزه کورد ها، بویژه جنبش زنان کورد مایه امید همه است. تجربه زندگی مبارزاتی و خود سازماندهی آنان درس های بزرگی است که زنان در آلمان ، افغانستان و سایر نقاط جهان از آن بیاموزند. این تنها یک رویا نیست، بلکه واقعیتی است که بوقوع پیوست است.

مبارزه خستگی ناپذیر تان برای تامین حقوق زنان، مبارزه در برابر استبداد و اشغال و تلاش های تان برای دستیابی به یک جامعه بهتر و عاری از بی عدالتی مایه امید همه ی ماست. ما عمیقا تحت تاثیر فعالیت های شما قرار گرفته ایم. آرزومندیم با تمام نیرو به مبارزه خود جهت رسیدن به آزادی و دموکراسی ادامه دهید.

این هفته دولت آلمان از صد سالگی دوستی افغان – آلمان تجلیل می نماید. میخواهیم بدانید که ما با این شکل دوستی موجود میان دولت های افغانستان و آلمان موافق نیستیم. زیرا دولت آلمان به افغانستان نیروی نظامی می فرستد و چنانچه میدانیم در سپتمبر ۲۰۰۹ مسوول کشتار ۱۵۰ غیر نظامی در کندز است. کمک های دولت آلمان در خدمت دولتی متشکل از جنایتکاران قرار می گیرد، دولتی که کوچکترین ارزشی برای اتباع اش قایل نیست.

در مقابل این، ما به دوستی میان ملت های افغان و آلمان باورمندیم که هر دو برای عدالت و صلح مبارزه می کنند. مردم آلمان با سیاست دولت شان برای حمایت از دولت افغانستان موافق نیستند. بخش اعظم از مردم ما از فرستادن سربازان آلمان به افغانستان نا خرسند اند. بسیاری از آلمانی ها از شیوه برخورد نژادپرستانه دولت با مهاجران افغان متنفرند.

مردان و زنانی زیادی در آلمان خواهان ایجاد روابط خوب و نزدیک میان حرکت های اجتماعی این دو کشور هستند. میخواهیم بر نظام اشغالگر و استعمار جدید غلبه کنیم. ما باید علیه دولت خود در آلمان و شما علیه دولت تان در آنجا اعتراض نماید. باید متحد شده و درین مبارزه کنار هم بایستیم.

بدون عدالت صلح ممکن نیست.

شبکه افغانستان
فبروری ۲۰۱۵

میتلدی ادوچی (از ایتالیا)

با احترامات از ایتالیا!

امروز می‌خواهم توجه تان را درمورد اهمیت کار «راوا»، سازمانی که توسط شهید مینا بنیان گذاشته شد، جلب کنم که به‌طور خستگی‌ناپذیر برای دهه‌های متمادی مبارزه می‌کنند.

در ۲۹ سال اخیر، «راوا» صدای پرخروش، حقیقت‌گو و انعطاف‌ناپذیری در مبارزه برای حقوق زنان، حقوق بشر، دموکراسی واقعی و عدالت اجتماعی بوده است.

اعضای «راوا» با شهامت تمام بر ضد جنایات شوم امپریالیزم و بنیادگرایان در افغانستان و جهان آوای اعتراض شان را بلند نموده و با این کار شان مایه‌ی الهام برای همه مردم آزادیخواه جهان گشته‌اند.

در برابر ظلمت، فقر و خشونت بر مردم افغانستان، اعضای «راوا» و حامیان شجاع شان در کشور جرقه امید برای آینده‌ی بهتر را زنده نگه‌داشته‌اند. آینده‌ای که در آن هر زن و مرد از حق آزادی و تصمیم برای خود شان دارا باشند؛ آینده‌‌ای که در آن خبری از هیچ نوع ستم انسان بر انسان دیگری نباشد؛ آینده‌ای با صفا و صلح که در آن هر کودکی بتواند با اوج استعداد خود رشد کند. «راوا» قادر است تا این جرقه را از طریق تلاش‌های خستگی‌ناپذیرش با هدف نشانه‌گیری علل اصلی مشقت‌های طبقات محکوم زنده نگه‌دارد که در نهایت با این آگاهی از حقوق خود دفاع کرده می‌توانند. در عین حال، «راوا» کوشش می‌کند تا با کار بشاش خود بدیلی برای نگونبختی‌های مردم افغانستان فراهم کرده باشد.

با این کار، «راوا»‌ نمونه واضح شیوه‌ای شده می‌تواند که در آن ممکن است تا بدون مدارا مبارزه کرد و «احساس لطافت را از دست نداد».

بنابر این، فکر می‌کنم که امروز با سرفرازی و افتخار گفته می‌توانیم که مینا در مبارزه «راوا»‌ و قلب همه‌ی مان زنده است.

با امتنان از این که نمونه‌ی الهام برای ما هستید!

میتلدی ادوچی


URL for news «درود های هواداران جهانی «راوا» به مناسبت بیست و نهمین سالروز شهادت مینا»